23.4.07

51 - Tahun kedua

Saya bagai mendapat petanda akan ulangan peristiwa dua tahun sudah.

Merah-merah lepasi biru-biru.

Kemudian.

Merah-merah jumpa tentera Itali.

Tunggu dulu.

Esok dan lusa.

Lalu peperangan meletus lagi.

21 Comments:

At 23/4/07 4:14 AM , Blogger kacc said...

akhirnya...setelah lama menghilang..kini muncul kembali..selamat kembali..kemana gerangannya lama menyepi?..

oh..maafkan saya kerana berpeleseran disini..

salam perkenalan..

 
At 23/4/07 9:44 AM , Anonymous mialova said...

en kunci..setelah beberapa kali mengetuk rumah en kunci..baru kini dibuka..apakah..

apa pun selamat kembali..meskipun saya tidak dapat menangkap maksud entry terbaru en kunci, saya akan terus mengetuk rumah en kunci hari ini, esok dan seterusnya..:)

 
At 23/4/07 1:42 PM , Anonymous azriey said...

izinkan saya en. kunci menjelaskan entri terbaru en. kunci;
mialova: en. kunci bercerita ttg. bola sepak perlawanan antara kelab pujaan en. kunci iaitu liverpool bertemu dgn kelab pujaan saya chelsea :)
en. kunci: semoga kelab terbaik menang :)
salam perkenalan

 
At 24/4/07 10:33 AM , Anonymous Anonymous said...

salam.....yuuuhhhhuuuuu!!!ada orang dalam rumah tak?

lewat petang kelmarin Nur singgah,saja buat lawatan tapak.

Alhamdulillah tak sangka,ada hidangan baru yang tersedia walaupun rasanya mengecewakan.*sad*.

yalah...sebab rasanya tentang si biru-biru dan si merah-merah.

okey,orait! bersyukurlah daripada tidak ada hidangan langsung.*grin*

thanks for the new entry Mr Kunci. *wink**wink**wink*

eh,Nur tidaklah seperti apa yang kamu kata dan gambarkan.tgk sekarang ni Nur membebel tidak puas hati tentang entry terbaru kamu.*haha*haha*haha*

erm..macam tak berbaloi menunggu begitu lama.*kuang**kuang*kuang*

~Nur~

 
At 24/4/07 12:54 PM , Anonymous hemohemo said...

ohh..akhirnya...
sy juga mula belajar menyukai merah-merah sbb selalu sgt menemani peminat-merah-merah pegi tgk merah-merah lawan wateva-color team kat mamak...hmmm
apepun...harap merah-merah menang supaya sy juga bisa bergumbira melihat org bergumbira...:D

 
At 28/4/07 11:56 PM , Blogger petiais said...

haha..tibe2 terbyg hamster pakai jersi.ntah aper2

 
At 30/4/07 8:15 PM , Blogger zura lias said...

en kunci..pekaba?lama menyepi..sy xtau hari pekerja ni satu dunia sambut atau malaysia saje..paperpun..
Selamat Hari Pekerja..sbb en kunci pun asal malaysia gak..^_^

 
At 1/5/07 2:52 AM , Blogger Orang Biasa said...

aku biru-biru, setia dari dulu ;b

 
At 3/5/07 2:01 PM , Blogger Masy said...

bz tgk bola rupanya..~

 
At 4/5/07 12:23 AM , Anonymous Anonymous said...

star biru2 tidak mampu mengalahkan merah2.. kenape? *sob sob*

tentera itali mara ke hadapan..

berlaku pertembungan spt 2thn sudah..

 
At 5/5/07 9:54 PM , Blogger Izariza said...

Salam En. Kunci,

Lama nian masuk ke persembunyian.
Tentu ada penjelasan yang munasabah untuk pemergian yang sekian lama itu, bukan? Dan pulangnya bersama berita di padang, di mana sekelompok orang berlari mengejar bola, bila dapat ditendang lagi eheh..

Bukan makanan saya tu En. Kunci.
Saya masih butuhkan coretan-coretan luarbiasa kamu yang seperti dulu-dulu itu :)

 
At 8/5/07 5:02 PM , Blogger nuruleyda said...

orang biasa,
kita sekapal!

saya juga biru-biru!

harap-harap thn ini tentera Itali bisa meraih piala liga juara-juara itu.. hehe... (opss.. gomenei!)

 
At 11/5/07 3:21 PM , Blogger NBB said...

kejarlah bola yang satu itu. kalau tak cukup, beli lagi di kedai.

 
At 14/5/07 4:52 PM , Blogger Pegawai Khalwat said...

Engkau seperti Nostradamus.

 
At 19/5/07 3:50 AM , Blogger amanitium said...

oleh kerana meriam dikalahkan psv lama dulu, sokongan ku diberi kepada pakcik harimau, encik gattuso.

 
At 20/5/07 1:02 PM , Blogger sinaganaga said...

Aku rindu. Sama rindunya aku kepada salji di puncak Tateyama. Kejilah engkau wahai tomodachi kerana tidak menulis dengan kerap.

Itsumademo tomodachi de.

 
At 24/5/07 8:06 AM , Blogger kunci hilang said...

oh, saya belum sempat menjawab beberapa persoalan di sini. Esok boleh tak?

 
At 27/5/07 4:52 AM , Blogger kunci hilang said...

kacc, salam perkenalan. Silakan, silakan.

mialova, eh, masuklah. Pintu tak berkunci tu.
Maafkan saya membuatkan kamu ternanti-nanti di luar sana. ;)

azriey, terima kasih atas penerangan itu.
Oh, hakikatnya, yang terbaik tidak selalunya menang.

 
At 27/5/07 4:58 AM , Blogger kunci hilang said...

nur,
ha ha.
Kamu memang comel sungguh.

hemohemo,
bersahabat dengan penjual minyak wangi pasti mendapat tempias wangi juga.

petiais,
jersi asli untuk haiwan peliharaan pun mahal juga harganya.

zura lias, oh, saya bekerja pada hari pekerja. Selamat hari pekerja, hari ibu, hari guru dan hari pertabalan agong juga.

orang biasa, kamu biru-biru yang mana? Biru-biru London atau biru-biru Merseyside?
Tak mungkin biru-biru siam?

masy, tengok bola juga suatu pekerjaan. Kerja tengok bola.
Kamu sihat?

 
At 27/5/07 5:03 AM , Blogger kunci hilang said...

anonymous, jangan bersedih. Hidup mesti terus.

izariza, citarasa kamu untuk sesuatu yang luar biasa? Apakah seperti cerita kamikaze tanpa akal atau cerita nona manis kacukan myanmar-arab itu yang dimaksudkan?

nuruleyda, kamu juga kuat cemburu? Tak mungkin.
Eh, mungkin juga. Biru-biru memang begitu.
Biru itu cemburu. Merah itu berani.
Hmm.. salah kot?

nbb, dulu waktu di sekolah saya hanya mampu membeli bola ping pong.

 
At 27/5/07 5:08 AM , Blogger kunci hilang said...

pegawai khalwat, saya pasti, jika pada entri yang lepas saya menulis tentera itali akan tersungkur di final hakikatnya keputusan di padang tidak berubah juga.

amanitium, tahniah kepada kamu. Encik Gattusso pasti berbangga.

sinaganaga, kata nenek, rindu itu indah.
Wah! Saya tidak mahu menjadi keji.
Lihat di atas. Saya sudah menulis lagi.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home