13.8.06

35 - Detik dua belas malam

Toot—toot—toot..

Keretapi terakhir akan bergerak bila-bila masa. Saya melangkah pantas menaiki tangga ke terminal. Tidak ramai orang di situ. Tiba-tiba saya ternampak Yuri melangkah masuk ke dalam salah sebuah gerabak dan tanpa berfikir panjang saya turut masuk.

Sejurus itu keretapi bergerak.

"Hey!" Yuri menegur saya.

"Otsukare sama!"

"Otsukare sama deshita!!" Balasnya. "Tidak pulang ke Ikeda?"

"Tidak. Maksud saya, belum lagi."

"Hmm..?"

"Aha.., saya tersilap naik keretapi."

"Wah!!!"

Keretapi meluncur laju. Yuri nampak elegan dalam pakaian kasualnya yang disaluti jaket nipis warna coklat. Saya pula kadang-kadang terleka oleh senyumannya yang tetap manis lewat malam itu.

Dan sepuluh minit kemudian saya bertapak pulang ke destinasi. Hampir lima batu.

18 Comments:

At 13/8/06 6:01 PM , Anonymous Anonymous said...

harap2 menjadi org pertama yg komen untuk post ini...hehehhe sejauh lima batu? wahh...- musca

 
At 13/8/06 10:23 PM , Anonymous Anonymous said...

hehe.. seronok juga dapat menjadi orang kedua yang komen... Apa khabar Kunci...?

 
At 14/8/06 1:14 AM , Blogger tuan tanah said...

wah... lima batu? berapa jumlah kalori yang terbakar ye? ;)

 
At 14/8/06 1:26 AM , Blogger Amanitium Cho said...

wah, lima batu. kasihan kasihan. tidak call member untuk ambil kunci?

 
At 14/8/06 2:33 AM , Blogger Izhal said...

aiseh, sebab keretapi last ke tu tuan??? kalo tak pasti tak excercise malam2 gitu ye dak???

 
At 14/8/06 9:14 AM , Blogger zizie ali said...

zaman bas mini kl. ada kutu yg memilih bas paling sesak. tak kira ke mana destinasinya. terutama time balik kerja. dan dia menikmati kesesakan itu.

 
At 14/8/06 11:16 AM , Blogger Masy said...

lima batu, hanya kerana Yuri (^_^)

 
At 14/8/06 3:14 PM , Blogger ahmad said...

Dah biasa naik motor ke pejabat sesekali pada hujung minggu naik komuter seronok jugak.

Dapat jumpa seribu ragam manusia,Dapat inspirasi baru,Dapat tahu fesyen terkini pakaian perempuan terkini :b

Tapi yang tak tahannya bila tersalah sebut tempat tujuan pada pekerja kaunter KTM tu.

KL Central boleh saya sebut KLIA :b

Pekerja kaunter tu dah pandang semacam dah.Orang kiri kanan dah senyum dah.

Baru saya sedar salahnya.

Malu!!!!

P.S: Banyak sangat KL.Itu yang tersalah sebut tempat tu.

 
At 14/8/06 4:23 PM , Blogger sinaganaga said...

Uwaah! Last train tu!

 
At 14/8/06 4:33 PM , Blogger ontahsapo said...

lerrrr... sian...

 
At 14/8/06 9:39 PM , Blogger Dils said...

Its nice to ride the train late at night. Peaceful. Tranquil.

Not so nice if you have to walk alone in the middle of the night, leaving the safety of the train station bright lights.

 
At 16/8/06 5:30 AM , Blogger Bunga Rampai said...

Kunci hati dicuri Yuri :)

Salam.

 
At 16/8/06 10:32 AM , Blogger ibuVouge said...

nampaknya tak hilangla kunci pas ni

 
At 16/8/06 3:59 PM , Blogger Unknown said...

takpe.. exercise baik utk kesihatan..

 
At 17/8/06 3:34 PM , Blogger Sir Mute Key Chicks said...

kau sanggup menapak lima batu kerana nak tatap yuri jer ker?

 
At 17/8/06 11:21 PM , Blogger kunci hilang said...

musca,
ya, kamu telah pun menjadi org pertama. Hmm.. bukan lima batu. Hampir lima batu sebenarnya. ;)

anonymopus, terima kasih kerana bertanyakan khabar. Saya baik2 saja macam biasa.

tuan tanah, saya tak tahu berapa banyak yang terbakar. Yang pasti, semakin lama kaki semakin pantas bergerak kerana tidak sabar untuk tidur. ;)

amanitium, ya, saya harus beritahu telefon bimbit saya belum kehabisan bateri. Dan malam itu, saya memang berdegil. Ha ha.

izhal, begitulah. Ketinggalan keretapi di bandar-bnandar sederhana besar tentunya tidak begitu menarik berbanding ketinggalan keretapi di tengah-tengah metropolis.

zizie ali, dulu, kamu pun kutu jugakah?

masy, hmm.. sebenarnya bukan kerana Yuri. Mungkin kerana ada sedikit gesa-gesa.

 
At 17/8/06 11:33 PM , Blogger kunci hilang said...

ahmad, sekurang-kurangnya kamu tidak tertukar Bukit Jalil dengan Stadium Merdeka.
Hati-hati kawan. ;)

sinaganaga, kembara dengan keretapi yang terakhir itu selalunya suatu kembara yang panjang. Dan indah. Walaupun selalunya keharuman dilenyapkan oleh bauan alkohol dari nafas-nafas si pemabuk.

ontahsapo, esoknya saya bangun awal juga. Ha ha.

bunga rampai, saya sukakan ayat kamu itu. :)

ibuvouge, saya ada di sini. Kali terakhir saya kehilangan kunci, saya masih ingat. Ia bukannya sesuatu yang menyeronokkan.

orochi, sepatutnya saya mengenakan pakaian sukan ketika itu. :)

semut, ia berlaku terlalu pantas. Hampir di bawah tahap sedar. Dan saya mula yakin saya tersilap keretapi sebaik pintu gerabak itu tertutup rapat.
Lalu Yuri menyapa.

 
At 17/8/06 11:36 PM , Blogger kunci hilang said...

dila, either by train, automobile, aeroplane or walking alone, I knew, I like the color of the night.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home